Workshops

WORKSHOPS FOTOGRAFIE

Zat. 3 oktober. 9:30-12:00 Fotofietsherfsttocht

Fietstocht door en om Groningen (max 10 km) met vele fotomomenten, opdrachten en bijzondere plekken. Uitdagend en aldoende leert men. Bij elke fotostop behandelen we een facet van het fotograferen. Dat kan technisch zijn (fotograferen met een lange sluitertijd) of meer inhoudelijk ("Maak een foto waarop deze boom zo groot en indrukwekkend mogelijk eruit ziet"). Een extra fiets heb ik beschikbaar, maar een fiets huren bij het station is ook mogelijk. Startpunt: Peerd van Ome Loeks voor het station.

Zat. 17 okt. 9:30-12:00 Mindfull Fotograferen

Wandeling door het stadspark. We accepteren en begroeten alles wat zich visueel aandient. Niet het maken van een vooraf gewenst beeld staat central, maar het kennis maken met het onverwachte en het ongeziene. Weinig nadruk op de technische aspecten, veel nadruk op kijken en ervaren. Startpunt: Ingang voorkant Ni Hao stadsparkpaviljoen.

 

Over deze workshops

Deze workshops zijn bedoeld voor de beginnende en de gevorderde fotograaf. Je hebt de beschikking over een camera waarvan je de belichting kunt regelen. Een lichtsterk objectief is aan te bevelen maar niet noodzakelijk. Neem in ieder geval volle accu's mee. Koffie, thee en koekjes zijn inbegrepen!

Kosten

Kosten: € 40,- per persoon.

Meer info en aaanmelden

Opgave via mail, of door mij te bellen op 050-5423107 / 065423107.
Kijk op de pagina "impressie" om een idee te krijgen van een workshop.

Als beeldend kunstenaar (www.renzedijkema.nl) en bruidsfotograaf (www.renzedijkema.nl/bruid) heb ik een ruime ervaring opgebouwd met de technische en inhoudelijke kanten van fotografie, evenals met het geven van diverse cursussen en workshops. Daarnaast ben ik als docent verbonden aan de fotoacademie, De Fotolocatie en Vrijdag in Groningen.